Het hebben van een pasgeboren baby is opwindend en bevredigend, maar het kan ook veeleisend en onverbiddelijk zijn. Lichaamsbeweging is een van de beste manieren om de uitdagingen van het nieuwe ouderschap het hoofd te bieden. Hoe moeilijk het op sommige dagen ook is, lichaamsbeweging kan je helpen te herstellen, stress te beheersen en positief te blijven. We hopen dat deze tips je helpen om je postpartum fitnessdoelen te bereiken.

Allereerst is het belangrijk om naar je lichaam te luisteren. Het is ook belangrijk om te onthouden dat je lichaam net negen maanden aan het veranderen is geweest; je hebt iets geweldigs gedaan! Dus wees geduldig met jezelf. Moedig jezelf aan, geef jezelf complimenten en probeer negatieve zelfpraat te elimineren.

Baby draagzak

Klein beginnen, kleine stapjes nemen is the key. Weet wat je doel, dus begin met één kleine verandering die je dichter bij je doel brengt. Een goede manier om te beginnen is door je baby mee te nemen op een wandeling in de buitenlucht (zodra je arts daar toestemming voor geeft (meestal ongeveer zes weken na de bevalling). Een goede tip; een draagzak baby! Een babydrager geeft je vrijheid en zorgt ervoor dat je ommetjes kunt maken, gemakkelijk boodschappen kunt doen en je handen altijd vrij hebt. En het is ook nog eens goed voor de baby!

Start met Yoga

Een andere tip die echt voor wonderen kan zorgen; Yoga!
Yoga heeft geweldige gezondheidsvoordelen. Het verhoogt de flexibiliteit, wat blessures helpt voorkomen, en het kan je helpen wat rust te vinden in de chaos van het nieuwe moederschap. Er zijn verschillende soorten yoga, afhankelijk van wat je doelen zijn.

Joggingwandelwagen

Hardlopen kan zwaar zijn voor ons lichaam, dus het is niet altijd de eerste aanbeveling. Maar als je een hardloper was voordat je zwanger was, als je baby oud genoeg is, koop dan een joggingwandelwagen en ga de stoep op, mama!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *